پرنده ی سفید

در جستجوی صلح و آرامش

پرنده ی سفید

در جستجوی صلح و آرامش

پرنده ی سفید

برای بلاگفا اتفاقات خوبی نیفتاد... و من ناچار شدم به کوچ!
پس:
این وبلاگ رو ساختم چون می خواستم از دلم بنویسم و دل کسایی که دوروبرم هستن و دوسشون دارم. می خواستم جایی باشه واسه حرفایی که گاهی گفتنشون تو دنیای واقعی سخته... روزای اول فکر نمی کردم بتونم تو دنیای مجازی دوستای زیادی پیدا کنم... فکر نمی کردم خواننده های زیادی داشته باشم. امروز... خواننده های زیادی ندارم... اما دوستای خوبی پیدا کردم... دوستایی که شاید از بعضی از دوستام تو دنیای واقعی بهم نزدیک ترن:)
تا روزی که نوشتن حالمو خوب میکنه؛ می نویسم:)

بایگانی

اصول زرتشت

جمعه, ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۹:۰۵ ق.ظ

زرتشتی نیستم اما همیشه افتخار کردم به کسی که اسمش با سه عنوان ساده گره خورده: پندار نیک، گفتار نیک و کردار نیک

اساس این سه اصل بر اینه که: کسی که فکر سالم داشته باشه کلام نابه جا به کار نمیبره و کسی که پندار و گفتارش درست باشه در رفتارش هم دست از پا خطا نمیکنه!

اگه تمام دنیا فقط و فقط بر اساس همین سه اصل زندگی میکردن؛ اگه تنها چیزی که همه به بچه هاشون یاد میدادن این بود... به نظر شما؛ مردم آزاری، دزدی، دروغ، دورویی، خیانت و... وجود داشت؟

بازم کسی اسلحه دستش میگرفت؟ بازم جایی جنگ رخ میداد؟ بازم این همه هرج و مرج و بدبختی به سرِ دنیا می اومد؟

  • یاسمین پرنده ی سفید

پرنده ی سفید

نظرات  (۵)

از این اصول اخلاقی ناب در هر فرقه و مذهبی وجود داره زیادم وجود داره حتی آتئیست ها هم اصول اخلاقی معرکه ای دارن، منتها بحث سر اینه که چرا یاد گیری و یاد دهی مون ضعیفه؟ 
پاسخ:
سوال خوبیه... که متاسفانه من جوابی براش ندارم
شاید!
پاسخ:
:)
اگه تمام دنیا فقط و فقط بر اساس قرآن زندگی می کردن ؟
اصلا اگه تمام دنیا،فقط و فقط بر اساس یه دین حالا هر چی زندگی می کردن؟
+انسان اون چیزی که دوست داره و هوس کرده رو می آره تو عقاید و .. خودش و حتی باب میلش اونو تغییر میده.مثلا میگه:کردار نیک اینه که هر صبح که از خواب پا شدی و رفتی بیرون به هفت نفر اول یه چک بزن.بعد یه سری دیگه ام خوششون میاد و انجام میدن.یه دفعه میای میبینی منظور گفتار نیک و پندار نیک و کردار نیک این بود؟نبود!

پاسخ:
اگه فقط خودِ مسلمونا هم بر اساس اسلام واقعی زندگی میکردن برا من یکی بس بود!
+هممم... زیاد موافق نیستم. من فکر میکنم ما ذاتا میتونیم خوب و بد رو تشخیص بدیم فقط گاهی دکمه ی وجدانمون رو خاموش میکنیم. وگرنه هیچ عقل سلیمی نمیپذیره که (به عنوان مثال تو همین مثال خودت) چک زدن به دیگری که خودش یه جور مردم آزاری و دگرآزاری هست نشوندهنده ی پندار و کردار نیک باشه. اصولا رجوع کردن به عقل و منطق و وجدان هم چیز خوبیه.
انسانیت بهترین دین دنیاست
پاسخ:
موافقم
  • قاسم صفایی نژاد
  • بله. بدتر از وضعیت موجود هم میشد حتی.
    پاسخ:
    چرا؟!!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">