پرنده ی سفید

در جستجوی صلح و آرامش

پرنده ی سفید

در جستجوی صلح و آرامش

پرنده ی سفید

برای بلاگفا اتفاقات خوبی نیفتاد... و من ناچار شدم به کوچ!
پس:
این وبلاگ رو ساختم چون می خواستم از دلم بنویسم و دل کسایی که دوروبرم هستن و دوسشون دارم. می خواستم جایی باشه واسه حرفایی که گاهی گفتنشون تو دنیای واقعی سخته... روزای اول فکر نمی کردم بتونم تو دنیای مجازی دوستای زیادی پیدا کنم... فکر نمی کردم خواننده های زیادی داشته باشم. امروز... خواننده های زیادی ندارم... اما دوستای خوبی پیدا کردم... دوستایی که شاید از بعضی از دوستام تو دنیای واقعی بهم نزدیک ترن:)
تا روزی که نوشتن حالمو خوب میکنه؛ می نویسم:)

بایگانی

نسل پرتجربه ی من! -2

دوشنبه, ۷ دی ۱۳۹۴، ۱۰:۱۰ ب.ظ

شما یادتون نمی آد یه زمانی بود که وقتی یه آلبوم موسیقی جدید به بازار می اومد و برای خریدش به مغازه مراجعه می کردید... فروشنده ازتون می پرسید CD  می خوای یا کاست؟ و شما باید سریع تصمیم میگرفتید که اون آلبوم رو می خواید تو کامپیوتر خونگیتون داشته باشید یا نوار کاستش رو می خواید که موقع خواب بتونید با ضبط کوچیک بالای سرتون بهش گوش بدید :)


حالا چی شد که یاد این موضوع افتادم؟ یه بیت از یه ترانه: "بوی عیدی و توپ، کافه نادری، با هم شنیدیم ... مرد تنها رو از کوچه برلن با هم خریدیم" :) ترانه ی "نوار" با صدای رضا یزدانی از آلبوم خاطرات مبهم سال 91 :) باورم نمیشه 3سال از انتشارش گذشته! :) و کافه نادری که یکی از آهنگای آلبوم "پرنده بی پرنده" است...سومین ترانه از اولین آلبومی که از یزدانی شنیدم... سال 82!!!! دوازده سال پیش! عمر چه زود میگذره!


+ با این که آواز همدم مرد خاطره بازه...عوض نمیشه جای تو با این ضبط قراضه :)


***

کنار طاقچه یه ضبط صوت با چند تا نواره

که هر یه دونش واسم هزار تا خاطره داره

جاز و کلاسیک، واترز و بیتلز، غربی و شرقی

رقص پیانو، جادوی سنتور، گیتار غرقی

یکیشون پر از شعرایی که واست می گفتم

یکیو از تو، تو آخرین شب کادو گرفتم

بوی عیدی و توپ، کافه نادری، با هم شنیدیم

مرد تنها رو از کوچه برلن با هم خریدیم

.

یه ضبط و چند تا نوار کاست

دلخوشی من فقط همیناست

خیلی گذشته اما واسه من

نبودن تو هنوز معماست

نوار خالی صدای هق. هق

سهم من از تو فقط همیناست

کجای قصه بازی عوض شد

که نیستی اما عطر تو اینجاست

.

اونی که عشقو خاطره هاشو با تو شریکه

به جای دستات، حالا تو دستاش خودکار بیکه

ترانه ها رو عقب میاره، گوش می ده صد بار

کاش دنیارو هم میشد عقب برد، فقط با خودکار

تو هر نواری یه ردپا از عشق تو مونده

انگار یه دنیا فقط واسه تو آواز می خونده

با اینکه آواز همدمِ مردِ خاطره بازه

عوض نمی شه جای تو با این ضبطِ قراضه

.

یه ضبط و چند تا نوار کاست

دلخوشی من فقط همیناست

خیلی گذشته اما واسه من

نبودن تو هنوز معماست

نوار خالی صدای هق هق

سهم من از تو فقط همیناست

کجای قصه بازی عوض شد

که نیستی اما عطر تو اینجاست


شعر : علی کمارجی نژاد

نظرات  (۴)

  • آقای بنفش
  • شما هم شاید یادت نیاد !! واکمن رو میبستیم پر کمرمون و یه هدفون توی گوشمون و مسافر و دهاتی و بعضی وقتا افتخاری و ...
    شبیه پیرمردهای 70 ساله ام :))
    پاسخ:
    چرا یادم می آد... ای بابا... ما خاطراتی داریم با اتوبوسای قراضه ی به مقصد شمالی که چشم رو هم نمی ذاشتیم و تنها دغدغه امون تموم شدن بی موقع باتری واگمن بود :)
    واقعا عجب نسلی بودیم! یه جوریه انگار همه ی این اتفاقا مال 50 سال پیشه!
    میبینی! یه حس متناقضه... از یه طرف باروم نمیشه 12 ساله رضا یزدانی گوش می دم... چون انگار همین دیروز بود...
    اما از یه طرف انقدر تو این مدت همه چیز سریع اتفاق افتاده که انگار واگمن و نوار کاست مال 50 سال پیشه!
  • شاهزاده شب
  • بچه بودم خونه ای که اسباب کشی کردیم یه کاست پیدا کردیم
    آهنگای زیاد داشت و.یکیش طلاطلا گیسو طلا بود
    اون کاست شد همراه همیشگی منه پنج ساله
    یادش بخیر.... چقد گوش میدادم
    بعد بزرگ.شدم من ضبط صوت داشتم دقیقا عین همین بالای سرم بود
    آلبوم آدم فروش شادمهر:))))
    بعد واکمن خریدم
    بعد سی دی من. اون زمان سی دی من ته تکنولوژی بود:))))  فخرفروشی اوج بود :)))) آویزون میکردم دسته دوچرخه و با هندزفری، چقدرررر خوش میگذشت بهم 
    پاسخ:
    آره :)
    سی دی من :) هعی... اونم همون مشکلاتی که تو جواب کامنت محسن گفتم رو داشت :)
    من با ضبط از تلویزیون آهنگ ضبط می کردم!
    صدبار آهنگ خط قرمز رو ضبط کردم تا بالاخره یه دونه اش بدون نویز و پارازیت در اومد :)))))
  • مائده حوائی
  • شبیه پیرهای 70 ساله نیستیم. اینا خیلی برای منم ملموس بود.
    ماها دهه شصتی هستیم و همه ی اینا واسه همه ی ما پر معناست
    پاسخ:
    :)
    آخه پیشرفت تکنولوژی یه جوریه انگار مال 40 سال قبله
    کسایی که فقط 4؛5سال از من کوچیکترن به عمرشون فلاپی ندیدن!:))))
    اولین اهنگی که یادمه با کاست گوش میدادم و حال میکردم اهنگ پرنده های قفسی سیاوش قمیشی بود تازه فهمیده بودم اهنگ یعنی چی
    واکمن سی دی من چقدرخاطره ساز بودن:)
    پاسخ:
    آره:) یاد اون روزا بخیر:)
    آن روزها... غم بود.... اما کم بود:)

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">