پرنده ی سفید

در جستجوی صلح و آرامش

پرنده ی سفید

در جستجوی صلح و آرامش

پرنده ی سفید

برای بلاگفا اتفاقات خوبی نیفتاد... و من ناچار شدم به کوچ!
پس:
این وبلاگ رو ساختم چون می خواستم از دلم بنویسم و دل کسایی که دوروبرم هستن و دوسشون دارم. می خواستم جایی باشه واسه حرفایی که گاهی گفتنشون تو دنیای واقعی سخته... روزای اول فکر نمی کردم بتونم تو دنیای مجازی دوستای زیادی پیدا کنم... فکر نمی کردم خواننده های زیادی داشته باشم. امروز... خواننده های زیادی ندارم... اما دوستای خوبی پیدا کردم... دوستایی که شاید از بعضی از دوستام تو دنیای واقعی بهم نزدیک ترن:)
تا روزی که نوشتن حالمو خوب میکنه؛ می نویسم:)

بایگانی

موزه ی فرش تهران

شنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۲، ۱۰:۵۸ ب.ظ

موزه فرش تهران

یک روز مرخصی برای یک مورد کار شخصی...

و پیاده روی من و مامان... با هم داشتیم پیاده برمیگشتیم که بریم سمت خونه... سر راه رسیدیم به موزه فرش ایران...

چه فرصتی از این بهتر؟ و عکسایی که می بینید حاصل یک گردش کوتاه در موزه است که البته تعداد فرش ها و تعداد عکسا بیشتر بود (نه خیلی بیشتر... چون خودمم انتظار داشتم موزه ی بزرگتری باشه اما با این که خیلی بزرگ نبود اما جالب بود) اما من اون عکسایی که برام جالب تر بود رو انتخاب کردم که بذارم... و یک سری از عکسا هم به خاطر نور کم سالن برای عکاسی و این که اجازه استفاده از فلش رو نداشتیم تاریک افتاده بود که نذاشتمشون.

+ببخشید که کیفیت عکسا سنگینه... بعد از آپلود یادم افتاد که کیفتشون رو پایین نیوردم لطفا برای دیدن عکس ها به ادامه مطلب برید و برای باز شدن عکس ها شکیبا باشید. امیدوارم لذت ببرید.         با تشکر :)

++تازه صبحونه رو هم تو پارک لاله خوردیم... هرچند یه پیشی ه اومده بود هی خودش رو لوس می کرد که بهش یه چیزی بدیم... ما هم چون خوراکی واسه اون نداشتیم غذا از گلومون پایین نرفت... و هرچند که بعدش انقدر خسته بودم که وقتی رسیدیم خونه دیگه نای حرکت نداشتم... اما در مجموع خوش گذشت :) جای شما خالی :)

ادامه ی مطلب  :



تو چهار گوشه این فرش می تونید "آدم و حوا" + "ابراهیم و اسماعیل" + "حضرت عیسی" + "حضرت موسی" رو ببینید.

 

این فرش همونطور که حتی توی عکس هم مشخصه به صورت برجسته بافته شده.

 

اینم یه نمونه از فرش تهران :)

 

این یه نمونه از فرش کاشانه که توش چهره های معروف دنیا رو می تونید ببینید... از عیسی مسیح تا ناپلئون! نکته ی جالب اینه که بالای سر هر تصویر یه شماره هست که در بین لیستی که دور تا دور فرش رو قاب گرفته با همون شماره مشخص میشه که تصویر مربوط به کدوم شخصیت مشهوره :))))

+ببخشید دیگه دستم از این بالاتر نمی رفت که بتونم از زاویه ی درستی عکس بگیرم که همه ی فرش رو دربر بگیره.

این در واقع فقط یه تیکه از یه فرش بزرگتره... این عکس از نزدیک گرفته شده تا بیشتر به بافت ظریف این فرش دقت کنید و ببینید که چه "وقتی" برای بافته شدن این فرش ها صرف شده...

چیزی که از همه بیشتر ناراحتم می کنه اینه که پیشینیان ما چه هنری داشتند که امروز می تونست به ما برسه... اما متاسفانه چقدر راحت داریم این هنر و این صنعت رو کم کم از دست می دیم... چقدر می تونستیم تو دنیا با این صنعت موفق باشیم همونطور که هنوز هم حتی تو خیلی از فیلم های هالیوودی میبینیم و می شنویم که فرش ایرانی رو به عنوان یه فرش عالی به حساب می آرن اما....

 

+عکس ها به یادگار مانده از ۱۷ شهریور ۱۳۹۲ یکشنبه...

بی ربط نوشتی برای خودم: یادگاری:ستاره دریایی و صدفی که دریا در آن بود و نیست!


+  نوشته شده در  شنبه ۲۳ شهریور۱۳۹۲ساعت 18:18  توسط یاسمین |   آرشیو نظرات
  • یاسمین پرنده ی سفید

بلاگفا

پرنده ی سفید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">